21 Mayıs 2023 Pazar

PROJECT PURPOSE /PROJE AMAÇ

 

Project Purpose: The main purpose of the project is to enable pre-school students to develop positive attitudes and behaviors towards mathematics activities.

 

OBJECTIVES:

• To be able to learn mathematics concepts by having fun with an interdisciplinary approach in preschool period.

• Developing a positive attitude towards mathematics activities

• To provide interactive learning.

• To enable students to work collaboratively with the group.

• To enable them to understand and distinguish the same, similar and different words.

• To enable them to learn problem solving processes and apply original problem solving methods.

• To support cognitive skills such as making predictions, making comparisons, and establishing cause-effect relationships.

• To be able to understand mathematical concepts and to use these concepts in daily life.

• Gain cognitive skills such as remembering, understanding, applying, analyzing, evaluating and creating new products.

• Gaining reasoning, critical thinking, self-evaluation metacognitive skills

• Gaining affective skills such as interest, motivation, attitude, creativity, love, friendship, empathy, self-control and responsibility values.

• Gaining digital competencies


Proje Amacı (Project purpose) : Projenin temel amacı, Okul öncesi yaş grubunda öğrencilerin matematik etkinliklerine olumlu tutum ve davranış geliştirmelerini sağlamaktır.

 

AMAÇLAR:

·         Okul öncesi dönemde çocukların disiplinlerarası yaklaşımla, eğlenerek matematik kavramlarını öğrenebilmektir.

·         Matematik etkinliklerine yönelik olumlu tutum geliştirmek

·         Etkileşimli öğrenmeyi sağlamak.

·         Öğrencilerin grupla işbirliği içinde çalışmalarını sağlamak

·         Aynı, benzer ve farklı sözcükleri anlayabilmeleri ve ayırt edebilmelerini sağlamak.

·         Problem çözme süreçlerini öğrenme ve özgün problem çözme yöntemlerini uygulayabilmelerini sağlamak

·         Tahminde bulunma, karşılaştırma yapabilme, neden-sonuç ilişkisi kurabilme gibi bilişsel becerilerini desteklemektir.

·         Matematiksel kavramları anlayabilme, bu kavramları günlük hayatta kullanabilmelerini sağlamaktır

·         Hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme ve yeni ürün oluşturma gibi bilişsel beceriler kazandırma

·         Akıl yürütme, eleştirel düşünme, öz değerlendirme üst bilişsel beceriler kazandırma

·         İlgi, güdülenme, tutum, yaratıcılık, sevgi, dostluk, empati, özdenetim sorumluluk değerleri gibi duyuşsal beceriler kazandırma

·         Dijital yetkinlikler kazandırma

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder