Project
Purpose: The main purpose of the project is to enable
pre-school students to develop positive attitudes and behaviors towards
mathematics activities.
OBJECTIVES:
• To be able to learn mathematics concepts by having
fun with an interdisciplinary approach in preschool period.
• Developing a positive attitude towards mathematics
activities
• To provide interactive learning.
• To enable students to work collaboratively with the
group.
• To enable them to understand and distinguish the
same, similar and different words.
• To enable them to learn problem solving processes
and apply original problem solving methods.
• To support cognitive skills such as making
predictions, making comparisons, and establishing cause-effect relationships.
• To be able to understand mathematical concepts and
to use these concepts in daily life.
• Gain cognitive skills such as remembering, understanding,
applying, analyzing, evaluating and creating new products.
• Gaining reasoning, critical thinking,
self-evaluation metacognitive skills
• Gaining affective skills such as interest,
motivation, attitude, creativity, love, friendship, empathy, self-control and
responsibility values.
• Gaining digital competencies
Proje
Amacı (Project purpose) : Projenin temel amacı, Okul öncesi
yaş grubunda öğrencilerin matematik etkinliklerine olumlu tutum ve davranış
geliştirmelerini sağlamaktır.
AMAÇLAR:
·
Okul öncesi dönemde çocukların disiplinlerarası yaklaşımla,
eğlenerek matematik kavramlarını öğrenebilmektir.
·
Matematik etkinliklerine yönelik olumlu tutum
geliştirmek
·
Etkileşimli öğrenmeyi sağlamak.
·
Öğrencilerin grupla işbirliği içinde
çalışmalarını sağlamak
·
Aynı, benzer ve farklı sözcükleri anlayabilmeleri
ve ayırt edebilmelerini sağlamak.
·
Problem çözme süreçlerini öğrenme ve özgün
problem çözme yöntemlerini uygulayabilmelerini sağlamak
·
Tahminde bulunma, karşılaştırma yapabilme,
neden-sonuç ilişkisi kurabilme gibi bilişsel becerilerini desteklemektir.
·
Matematiksel kavramları
anlayabilme, bu kavramları günlük hayatta kullanabilmelerini sağlamaktır
·
Hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme,
değerlendirme ve yeni ürün oluşturma gibi bilişsel beceriler kazandırma
·
Akıl yürütme, eleştirel düşünme, öz değerlendirme
üst bilişsel beceriler kazandırma
·
İlgi, güdülenme, tutum, yaratıcılık, sevgi,
dostluk, empati, özdenetim sorumluluk değerleri gibi duyuşsal beceriler
kazandırma
·
Dijital yetkinlikler kazandırma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder